donderdag 25 oktober 2012

Reflectie Concept Fase

In de concept fase gaan we eigenlijk gelijk verder waar we gebleven waren van de idee fase. Van de 5 concepten die we uit de idee fase hadden meegenomen hebben we er 3 helemaal uitgewerkt tot voorstellen voor de opdrachtgever. Dit hebben we allemaal gepresenteerd in de vorm van een powerpoint.

Concept tekening over hoe ons stuursysteem zal werken met de step

Concept 3-2-1-Step


Concept Twin-Step
Concept Bag-Step; tevens ons voorstel voor de opdrachtgever



  • S: De concepten moesten alle 3 op hetzelfde niveau zijn uitgewerkt, waarvan we er 1 voorstelden om in productie te nemen.
  • T: Ik heb de Bag-Step en de 3-2-1-Step uitgewerkt tot concepten, het kogellager systeem getekend en de powerpoint gemaakt. Ik vond het uitwerken van de concepten niet complex, en ook niet om de powerpoint te maken. Het enige probleem was dat iemand zijn spullen weer eens niet mee had.
  • A: Nou ik heb dus als eersten de 2 concepten helemaal uitgewerkt tot op gelijke hoogte. Daarna heb ik het kogellager systeem uitgetekend. Dit heb ik allemaal gedaan volgens de tekenregels die we moeten hanteren tijdens handtekenen. Daarna heb ik alles in een powerpoint gezet en verdeelt wie wat ging zeggen tijdens de presentatie.
  • R: Ikzelf vond eerst dat onze presentatie misschien een beetje aan de kleine kant was, omdat andere groepjes het op veel hogere hoogte hadden uitgewerkt. Maar de gemeente vond het juist een erg duidelijke en goede presentatie. Ook vonden ze het erg leuk dat we i.p.v. de gevraagde 2 concepten er 3 hadden gemaakt. Ze vonden de concepten erg origineel en leuk.
  • R: Ik heb geleerd hoe je vanuit je idee fase de concepten meeneemt naar de concept fase en hoe je ze helemaal uitwerkt. De volgende keer zal ik ze nog beter uitwerken d.m.v. aspecten uit de tekening te halen en die apart helemaal uit te werken.
  • T: Ik kan deze leerdoelen meenemen naar mijn volgende project.

2 opmerkingen: