dinsdag 9 oktober 2012

Reflectie Idee Fase

De tweede fase die we doorlopen is de Idee Fase. Hierbij is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk ideeën bedenkt bij alle deelproblemen. Deze ideeën schets je uit en maak je vervolgens een morfologische kaart ervan.

Dit is een deel van de morfologiche kaart
  • S: We hebben de Idee Fase afgesloten. We hebben tijdens deze fase schetsen, modellen en een morfologische kaart gemaakt over alle deelproblemen.
  • T: Ik heb per onderwerp 4 schetsen gemaakt en de schetsen gemaakt tot een morfologische kaart.
  • A: Eerst hebben we alle drie 4 schetsen per probleem gemaakt. Die schetsen heb ik dus gebruikt om de morfologische kaart te maken. Daarna hebben we feedback gekregen van onze begeleider en alles was goed dus konden we door naar de conceptfase
  • R: Het uiteindelijke resultaat is dus dat we een morfologische kaart hebben met 5 verschillende routes daarop die de concepten worden. Deze concepten hebben we meegenomen naar de conceptfase.
  • R: Ik heb ervan geleerd hoe je een idee fase aan moet pakken, en over hoe je een morfologische kaart maakt. Ook heb ik geleerd dat het nog niet zo makkelijk is als het lijkt om verschillende oplossingen voor een problemen te bedenken. Verder weet ik nu ook dat je rekening moet houden dat niet iedereen zijn afspraken zal na komen, en wat je daaraan kan doen.
  • T: Dit kun je toepassen in je hele leven, omdat het waarschijnlijk wel vaker zal voorkomen dat iemand zijn huiswerk niet nakomt, waardoor je planning in het water valt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten