dinsdag 6 november 2012

Reflectie Materialisatie Fase

We zijn aan het einde van blok 1 gekomen. We hebben net de laatste fase afgesloten, de materialisatie fase.
Hierbij was het de bedoeling om de concepten die je had meegenomen uit de conceptfase, helemaal uit te werken met maatvoering en dergelijken.
Hier zie je ons gekozen concept
Maatvoering voor/zij aanzicht

Maatvoering treeplank


  • S: De opdracht was om het gekozen concept helemaal uit te werken met maatvoering en materialen.
  • T: Ik had de opdracht om de tekeningen te maken en de powerpoint te maken. Ik vond de taken niet complex.
  • A: Ik ben begonnen met de tekeningen te maken. Toen deze klaar waren heeft Jordy de maatvoering erbij genoteerd en heb ik vervolgens de tekeningen ingescand. Vervolgens heb ik de tekeningen verwerkt in de powerpoint presentatie die we hebben gepresenteerd.
  • R: Het resultaat was een sterke powerpoint, doordat we nog eens het gekozen concept erbij pakten, samen met het Plan van Eisen. Zo konden de begeleiders goed zien hoe we door ons traject zijn gegroeid tot dit eindresultaat.
  • R: Ik heb geleerd hoe je concepten kunt uitwerken tot bouwtekeningen. De volgende keer zal ik ze proberen in 3D te tekenen of misschien wel in solidworks, omdat je daar hele mooie exploded views van kunt maken, waardoor het er netjes uitziet.
  • T: In het volgende project kan ik deze leerdoelen weer toepassen voor de materialisatie fase.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten